tirsdag 8. februar 2011

Vinteren er kommet

Endelig er det blitt mer snø. Fremdeles noe kaldt, men såpass må det være om vi skal få beholde snøen.
Og med snø, kommer elgen. Må si jeg har savnet å se elg utenfor huset. Det er mange år siden de har beskjært rips hos oss, til tross for at det ser ut som det er mye elg i området.
I går da vi dro på jobb kjørte vi forbi tre elger på oversiden av huset og nedfor huset gikk det sju elger i flokk. Ganske stilig å se så store dyr, så mange sammen.
Heldigvis er ikke ungene redd elgen, da hadde vi hatt et problem.
Ellers er det ikke mye nytt som skjer. Hverdagene suser avgårde med normale gjøremål og i et normalt tempo.
Søndag var jeg med de andre på ski. Det er bra mange år siden ho mor har stått på ski. Og jeg må si, at jeg har aldri vært noen habil kjører. Har kanskje kjørt ti ganger tilsammen i mitt liv og er stort sett like livredd hver gang. Søndag var ikke noe unntak, hver gang vi kjørte heis tenkte jeg hvordan jeg i all verden skulle komme meg ned den bakken.
Ble storfornøyd hver gang jeg så noen med samme stil og tempo som meg, at de stort sett var 3-4 år spilte ingen rolle- vi var på samme nivå.
Ungene synes vel ikke at mora har særlig til stil. Men dro ihvertfall. Jeg kan ikke sammenligne meg selv med de sporty, flinke og tøffe skimødrene. Må heller sammenligne meg selv med de som er hjemme, jeg prøver ihvertfall.
Blir nok ikke siste gang heller, SKAL overvinne frykten. Det er noe med alderen, blir mer og mer pysete og det nekter jeg å akseptere.

Ingen kommentarer: