tirsdag 6. januar 2015

En tirsdag i januar

I dag var vi så heldig å bli invitert på middag hos mammaen min. Litt uvant å ikke bare springe opp bakken, men heller må kjøre til byen. Men det beste av alt er at hun stortrives i ny leilighet.
Mamma serverte lutefisk. Den var perfekt lutet etter min smak, akkurat passe fast med nydelig smak. For første gang har jeg spist lutefisk med sennepsaus og det ga virkelig mersmak. Hun fant oppskrift på sausen her, så den kommer nok jeg til å prøve å lage neste gang. Eller til en annen fiskerett.
Stappmett kjørte jeg hjemover og hadde to valg. Enten å synke dypt ned i godstolen eller gå rett ut på tur. Heldigvis valgte jeg det siste, selv om det bare ble en liten tur- så kjennes det godt.
Nydelig vær i dag med bare en minusgrad.
Nå er det tv-tid resten av kvelden (med god samvittighet). Og et glass nypresset appelsinjuice.



Ingen kommentarer: