søndag 17. januar 2010

Bursdagsfeiring hele helga

Storjenta er ferdig-feira nå. Fredag kveld hadde hun 8 jenter på besøk. De koste seg med taco, is, kaker og godteri og så en film. Gutta ble kastet ut, de dro på kino mens jentefesten sto på.
I går var det familiebursdag. Forsov meg kraftig, så jeg var ikke helt i rute etter planen. Men vi kom da i mål og gjestene koste seg forhåpentligvis like mye som vi gjorde. På menyen sto: snitter (loff laget etter oppskrift jeg fant på i bloggen "Hvit stil"), Oreokake, bærkake med crispiemarengs,Lykkelitas sjokoladekake og nydelige sjokolademuffins med osteglasur.

Etter familien hadde dratt hjem kom neste familie til oss. Det er gode venner vi ble kjent med da vi fikk hver vår jente på Narvik sykehus 12. og 13. januar 1997. De har vi hatt mye kontakt med alle disse årene. Vi har reist på ferier sammen, dratt på småturer og besøkt hverandre mer eller mindre flittig.
Vi laget pizza med taco-smak etter å ha feilberegna mengden da det var jentebursdag her. Så nå er vi rimelig lei av taco.
I dag skal vi til dem og feire deres jente. Så når denne helga er over, har vi fått kaker nok for en tid fremover.

Ellers går dagene unna. Skal forsøke å få lest litt i dag, henger etter med pensum. I neste uke skal jeg i praksis, så da blir nok hodet mitt fullt nok som det er. Gleder meg til praksis, har vært kjempeheldig med veiledere og medstudenten.

Ingen kommentarer: