søndag 15. desember 2013

15. desember

Hele søndagen har jeg stått på kjøkkenet. Har bare vært ute et par turer og leitet etter "stikke-av-hunden". Ute har det gått fra minus tre til pluss tre. Nå er det like før jeg gir opp å lage islykter. Hver gang jeg opparbeider meg et visst antall, så blir det mildvær. Nå er det ikke mye igjen av mat og godsaker som skal lages før jul. I dag har jeg laget havreflarn, cookies med hvit sjokolade, somcosild og eggelikør. Og så har jeg pakket karameller, hjelpe meg for et pirkarbeid. Neste helg skal jeg bake brød og rundstykker og da tror jeg at jeg er ferdig med matstyret (hvis jeg ikke skulle bli fristet av noen til å lage noe mer). For det er fort gjort å la seg friste, da mat stort sett er tema i de fleste fora for tiden.

1 kommentar:

Cathrin sa...

Kor flink du e! Vi va en snartur hos svigermor å dekorerte kakemenn som ho hadde bakt ferdi i går, og vips va æ færdi me julebakstn førr me hjæm blei d jaggu både kakemenn og lefse... ;o) Neida, ska se om d ikke blir nå småtteri tel, e jo ennu ei uka å stresse på.
Så han godeste Blue e ute på vift? Kanskje han har fådd sæ ei pittelita kjærestefrøken nu rætt før jul... Ska se du blir bæstemor etter jul en gang... ;o)
Kos dæ masse me førjulskosn!
-klæm-