fredag 6. desember 2013

6.desember

Har hatt en helt nydelig fridag i dag. Gjort alt det jeg bestemte meg for: Nemlig å slappe av. Har sett "God morgen, Norge", strikket, drukket kaffe, surfet på nett og kost meg med beste portisen på jord. Etter sløve-formiddag fikk jeg gjort unna neste ukes mathandling før det kom så alvorlig mye folk i butikken. Nå har jeg kommet i gang med årets hjemmebrenning (altså mandler). Hvert eneste år lager jeg ganske mye mandler fordi jeg ofte gir bort og fordi alle i huset elsker brente mandler.
Vi har spist deilige reker til middag og jeg er fremdeles stappmett. Resten av rekene er ferdigrensket og ligger nå som rekesalat i kjøleskapet. Blir deilig til frokosten i morgen. Nå dufter det nydelig fra kjøkkenet. Datra baker Sara Bernhard for første gang. Håper det blir en liten smaksprøve i løpet av kvelden. I morgen må jeg også få bakt litt. Satser på julebrød og en sort småkaker.

1 kommentar:

Systrarna CochE sa...

Hva er Sara Bernard? Er det noe typisk norsk?