torsdag 15. desember 2011

15. desember og krumkakekveld


Tradisjonen tro har jeg stekt kromkaker med en god venninne. Det vil si at jeg har ikke stekt en eneste en, det er rett og slett ikke min jobb. Arbeidsfordelingen er bundet av tradisjon og min jobb er å forme kakene når hun har stekt de. Først har jeg lånt mammas krumkake-bomullshansker sånn at jeg ikke skal brenne meg. Så husker vi aldri hva slagst tredings vi bruker, så da må vi prøve den tykkeste først før vi kommer på at det er den tynneste som er best. Videre er det et par prøvekaker før vi husker at vi kun trenger en skje røre i jernet og så et par jern før vi kommer på at de blir brune alvorlig raskt.
Hvorfor ikke bilde av bakverket?? Jo fordi sønnen har klart å glemme minnekortet til kamera i en PC på skolen. Det er takken for at jeg er grei og låner dem kamera.
Ser frem til helga. Foreløbig er det juletrehogsten som er under planlegging. Venter et par tilbakemeldinger før jeg vet hvor mye som skal handles inn. Satser ellers på å lage litt mer mat i helga, samt å få ryddet litt.

Ingen kommentarer: