lørdag 3. desember 2011

3. desember og kakebakedag


Årets kakebaking gikk av stabelen i dag. Tror vi kom frem til at vi har bakt sammen i 13 år nå. Og med årene har det blitt færre sorter, men noen gjengangere har vi beholdt. Like tradisjonelt er krumkakekvelden. Da møtes vi hos min venninne en ettermiddag og bare steker krumkaker, skikkelig koselig det også.
I dag har vi altså bakt konfektkaker, kokoskaker, havreflarn, pepperkaker og en haug med rundstykker. Har en sort småkaker igjen, så sier jeg meg ferdig med den slags for i år. Skal prøve en ny sort cookies uten mandler, sånn at minstemann også kan spise de.
Dagen startet dårlig med at min eiegode miksmaster kollapset allerede i første visping. Heldigvis var mamma hjemme, sånn at vi fikk låne hos henne. Lånte også en kjøkkenmaskin, og nå har jeg virkelig fått lyst på en sånn. Trodde egentlig at jeg var helt i mot sånne store maskiner, men denne var jo ikke så stor - samt at den virker lett å gjøre ren. Tror nok det blir en aldri så liten julegave til meg fra meg.

Ingen kommentarer: