fredag 27. august 2010

Fotballhelg

Denne helga er det fotballturnering i Beisfjord. Hadde tenkt at jeg kanskje kom til å rekke en tur til Skjomen Helt Rått, men det lot seg vanskelig kombinere med å være fotballmamma. Og når jeg må velge, er jeg ikke i tvil hvor jeg tilbringer helga. Festival kan jeg dra på når ungene er store.
Datra sitt lag vant, mens sønnen og co tapte. Nye muligheter i morgen, vi er evige optimister.
Det har vært et nydelig vær i det siste, ikke så mange varmegrader- men sol fra skyfri himmel hver dag. Siden sommeren ikke har vært den beste, blir vi altså nå tilgodesett med en fin høst.
Har fått plukket mindre bær enn ellers, men nå orker jeg ikke mer. Det er travle tider, så bærplukking lar seg ikke prioritere. Men jeg har fått nok molter ihvertfall, både til likør og til julegaver.
Om morgenen har jeg vært ute og plukket meg litt solbær å ha med på jobb. Kjøpte noen søte små bokser på Celinas Hus. De passer perfekt til en liten lunsj-dessert. Bær i en boks og vaniljevisp i en annen. Nammmmmmm.

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Va synn di to begivenhetan havna på samme hælga, håpe dæm ordne d tel næste år vest d blir en årli happening d hær. Vi tar oss ikke mindre enn 2 Skjomentura i mårra, 1 på dagen me han kompis og vænna/familie og 1 på kvelln kor d blir litt våksnbrus og go musikk! Ska syng me litt på nån goe slægera fra CC Cowboys førr dæ sjøl om min sangstæmme e nåkka dårliere enn din. :o)
Kos dæ masse me fotballhælg!
-klæm-

Lykkelita sa...

Heisann supermammaen!

Så deili gdet så ut med multer - vi var på blåbærtur i Gratangen i helga, men bæra var ikke modne ennå... Æsj, da går det nok gær'nt for frostnettene er jo rett rundt hjørnet.

Du, den awarden har jeg ikke fått med meg... Takk for at du videresendte til meg, men jeg kan ikke prioritere det nå. Er det greit?

Forsøker å komme meg innom flest mulig blogger i dag, jeg har jo forsømt alle i løpet av sommeren - *dårligsamvittighet*...

Vel, haster videre her, mens jeg ønsker deg en fin,fin dag:)

Klem fra Elisabeth