lørdag 14. januar 2012

Ny og ubrukt lørdag

Lørdag morgen/formiddag er min kvalitetstid nr 1. Sto opp tidlig (ja, jeg har faktisk alarmen på). Fyrte i ovnen og satte kaffen på kok før jeg gikk og hentet avisen. Det er utrolig deilig at det begynner å bli lyst på min lille hente-avisen-tur. Og i dag så jeg helt ferske elgspor på veien, det er det jammen lenge siden. Elgen er en naturlig del av vinteren her i Håkvik, og ingen av oss er heldigvis redde. Da kan vi istedet la oss fascinere over dette store dyret med de tynne bena og den grasiøse og samtidig klumpete gange.
Har ingen planer nå om formiddagen annet enn å strikke og kose meg.
I kveld skal vi ha gjester, så etterhvert skal jeg forberede middagen. Det er torsk som står på menyen, har blitt tipset om ei ny oppskrift- så det blir spennende.
Vi er så fornøyde med at det er kommet litt mer snø. Fremdeles er ikke bakken åpen, men det kan vel ikke være lenge før. Ungene venter veldig på å kunne kjøre på ski. Selv har jeg ikke bestemt meg for om jeg skal prøve meg i bakken i år etter mitt lille kne-uhell i fjor.

2 kommentarer:

Åse-Lill sa...

Kos deg med lørdagsmorgenen, helt enig, beste timene:-)

Cathrin sa...

Deilie, sløve lørdag, men kan nok ikke skryte av at æ va like tili på beinan sjøl om æ hadde klokka på ringing. D e nå av d bæste me hælgen, sjøl om klokka ringe så træng man ikke å stå opp. :o)
Vi e så heldi å ha elgen på besøk i bakgårn både titt og ofte, men i år har vi ikke sedd snurtn av dæm. Men dæm dokke nokk opp, førr dæm e vældi gla i ripsbærbuska mi.
Tænkte å vi sku utnytte at vi har slalåmbakken næstn i hagen bedre i år, men tænkte å melle han kompis på nybynnerkurs etter fjorårets tur da mamsn næstn va utslitt etter en tur me podn i sælla. Blir nok litt enklere når han kan kjøre sjøl. Men mens vi vente på åpningsdagen ska vi leite fram bortoverskian og teste dæm ut litt først.
Ha ei superkoseli hælg!
-klæm-