søndag 20. september 2009

Fyllt svinefilet

I går hadde vi deilig middag på hytta. Alt for ofte blir det til at jeg lager det samme om og om igjen. Det har jeg tenkt til å gjøre noe med.....håper jeg.

Fyllt svinefilet


Skjær et snitt langs hele fileten, pass på så du ikke skjærer hull i den.
Smør kremost med hvitløk på innsiden av fileten. Jeg brukte en hel boks av Tine kremost.
Surr bacon rundt hele fileten (2 pk ferdig skivet bacon).
Fres hele "pølsa" i stekepanne slik at den får en brun overflate.
Stekes videre i ovnen på 190-200 grader.

Røstipoteter

Kok poteter, litt kortere koketid enn normalt, slik at de er harde i midten.
Finhakk en halv rødløk.
Rasp potetene på det groveste jernet og tilsett rødløken og et egg.
Ha i pepper, Aromat, revet parmesan og en skvett fløte.
Formes som karbonader og stekes i stekepanne.

Jeg serverte salat av ruccola, tomat og rødløk. Hadde til slutt over litt olivenolje, Balsamicoeddik, grov pepper og revet parmesan.

1 kommentar:

Cathrin sa...

Va nu trasi du ikke kunne værme, men får satse på at næste gang blir en anna dag en mandag så du kan værme. Kan æ spør kor du har vært sia du har sedd et av kortan æ har laga? Blir jo så nysgerri på korsn kort d va... :o)
Huff, den dær overskrifta di va ikke snill me mæ i går, etter bryllup og 30 årslag på lørdagen va æ i en mildt tadd miserabel form i går og vær gang æ så overskrifta di så læste æ tydeli at d sto fyllesvin...hehe... muli underbevistheta mi prøvde å si mæ nåkka... :o)