søndag 14. november 2010

Treff i gourmetklubben


I går hadde vi gourmetkveld hos oss. Det var utrolig kjekt med masse mat og god drikke. Jobbet på kjøkkenet i hele går for å lage mat, da er jeg i mitt ess. Jeg elsker å lage mat, men er ikke så flink til å eksprimentere sjøl så jeg er avhengig av oppskrifter. Menyen i går er satt sammen av oppskrifter funnet på forskjellige nettsteder.

Velkomstdrinken var smirnoff, tranebærjuice og sprite. Deilig, forfriskende og passe lett drikke før mat.


Til forrett serverte jeg en eplemos med litt smak av kanel, toppet med sprøstekt parmaskinke og et lite stykke stekt røkelaks.


Hovedrett kjøtt var kyllingfilet med serranoskinke,champignon, squash og paprika. Kjøttet ble stekt i en balsamico-saus. Og kom med potetpurè med oliven og fetaost. Denne var nydelig og veldig enkelt å lage til. Kjøttet ble brunet i forkant, så ble det stekt ferdig i ovnen.


Mellomrett besto av chevre med fikenmarmelade og nyrørt tyttebær. Sammen med den serverte jeg en melonshot med limeskum.



Hovedrett fisk var torsk servert på grønn saus laget av mynte, persille, kapers, hvitløk og oliven. Til fisken serverte jeg røstipoteter, sukkererter og gulrotpurè.


Desserten var hvit sjokolademousse marmorert med espresso. Ved siden av den serverte jeg bær, ostekrem og karamelliserte nøtter.

Ingen kommentarer: