søndag 20. mars 2011

I det rosa hjørnet



Må vel blogge mine små investeringer etter forrige Oslotur. Reiser på nytt igjen sørover i morgen og da kan det jo hende det blir noen nye impulskjøp.
Falt helt for den rosa kakeforma. Ikke at det har så mye å si at den er rosa, den skal vel stort sett stå i boden eller i ovnen (og der er jo pæra gått for lenge siden). Men jeg trengte uansett ei ny form i akkurat den størrelsen, tenk for en utrolig flaks.
Og cupcakesformene, de er til min datter som er huset Cakeboss for tiden. Hun er den eneste som gidder å bake.
Jeg burde vel egentlig se om jeg får dreisen på kakepynting igjen, det er jo bare et år til konfirmasjon. Før var jeg en racer på pynting av kaker, solgte til og med et par kaker. Nå synes jeg ikke jeg får det til lenger.

Helga gikk altfor fort. Men vi har kost oss masse masse. Innedag i går, bortsett fra en kjapp frisørtur. Kjapp og kjapp...det tar farsken så lang tid når man skal fikse litt ettervekst. Og i går tok det lenger tid enn normalt fordi hun hadde to kunder paralellt. Ikke er jeg knallfornøyd med stripene heller, men jeg gir de noen dager før jeg gidder å klage. Sånn går det når jeg alltid skal være ute i siste liten og ikke får time hos min superfrisør.
I dag har jeg vært to ganger på jobb og til sammen arbeidet maaange timer. Ikke sånn at jeg kan skrive avspasering. I dag har jeg kun forberedt meg til ny uke i praksis. I morgen skal jeg ha veiledning med min lærer fra høyskolen. Hjelp, er jeg godt nok forberedt? Har kun to uker igjen i praksis og jeg må si jeg gleder meg til å bli ferdig. Jeg stortrives på skolen, men det er vanvittig slitsomt å skal ivareta jobben samtidig.
Og på toppen av alt reiser jeg sørover i morgen, møte på tirsdag og kurs på onsdag. Skal bli deilig å sette seg på flybussen, plugge musikk i ørene og lukke øynene.

2 kommentarer:

Lykkelita sa...

Kos deg i Oslo-byen...
Sitter i Gratangen og venter på at klokka skal bli ni...
Så fin kakeform og lekre muffinsformer... Og småstrikket under her var jo sååå skjønt. Flinkis - monsterbarnbuksemønsteret er virkelig et godt mønster.
Vel, skal strikke noen omganger før førstemann kommer... KLEM

Cathrin sa...

Tar du turn innom hos mæ så ligg d en litn ting tel dæ dær! Go hælg! :o)