fredag 18. mars 2011

Siste nyanskaffelse


I går på jobb hadde jeg nypressa appelsinjuice med meg. Den var presset på en liten hendig plastsak som vi kjøpte på Kreta for mange år siden. Den har senere fulgt oss på flere sydenturer, fordi vi er så glade i nypressa juice.
Min kollega Lykkelita fortalte at hun ofte bruker sin elektriske juicepressa. Og da var alle løfter om innkjøpsstopp av kjøkkenapparater brutt.
Nå er vi helt hekta på juice. Appelsinene er vanvittig gode nå, så det er for det meste det vi drikker. Bytte ut cola med C-vitaminer, er vel ikke så verst. I går laga jeg pærejuice og den var ganske bra. Men hadde sikkert blitt bedre med litt surt i, feks epler, lime, ananas eller sitron. Får vel google litt og se om jeg finner tips om gode kombinasjoner.
Det har vært så utrolig deilig å ha fri i dag, kjenner at jeg passer godt til å ha fri på fredager. Bare så synd det blir så sjelden. Har egentlig mest kosa meg i dag, og det var hele formålet med fridagen.
I kveld dro jeg og ungene til byen. Akkurat så sent at det bare ble en time på sentrene. Etterpå dro vi på OBS, som åpnet denne uka. Det var heldigvis ikke så masse folk, folk hadde vel annet å gjøre en fredagskveld.
Kommer nok til å handle mer der, de har så bra utvalg i frukt- og grøntavdelingen. I tillegg til at de har mye annen god mat.

2 kommentarer:

Trine sa...

oi så spennanes me hjemmelagd juice :)
Brusflaska sku absolutt vært bytta ut her å.. alt førr mye av det gode til tider!
Va veldi fornøyd med coopen, va der i ettermiddag :) Kjekt når dem har så å si alt :D
Sukk...fri hver fredag hadde vært nå :)

Ha ei god helg!

Klæm

stallnilsen sa...

ja, det e godt og lage juicen sjøl, har sjøl en liten elektrisk juice presser, som æ kjøpte for mange år sia, brukte den i begynnelsen, men nu ligger den godt gjømt i et skap :)
Enig med dæ at de hadde et godt utvalg og masse fine farger i frukt og grønnsaks avdelingen på Ops, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og.

Lisbeth ;O)