lørdag 10. april 2010

Prosjekt oppussing

Starta i går med å pusse opp rommet til datra i huset. I motsetning til mange andre bloggere, så hater jeg sånt arbeid. Det er både tungt, vanskelig og kjedelig. Klarer ikke engang og glede meg over at det blir bra til slutt.
Fredagskvelden ble brukt til å vasking og maskering. Og i dag holder jeg på med grunning. Har fått tatt to panelvegger (de korteste veggene) og vinduene. Det var utrolig mye arbeid med vinduene. Har aldri tenkt over hvor mange sider det egentlig er på et vindu. De to største veggene gjenstår, men der skal jeg bruke rull -så det går forhåpentligvis fortere. Og da ryker nok min strategi om ikke å søle når jeg holder på.
Vi står fremdeles ved at vi ikke maler taket i denne omgangen. Selv om jeg allerede skjønner at vi vil angre på det. Grunnen til den bastante avgjørelsen er at det er svært mye annet som må gjøres, så jeg kan ikke bruke så mye tid på rommet nå og i de neste månedene (var det noen som hørte hage?). En annen grunn til at dette bør skje litt kjapt, er at de midlertidige samboerne på 11 og 13 ønsker separasjon. Og det kan jeg faktisk forstå. Det er helt kaos på rommet de for tiden deler.
Døra blir heller ikke malt nå. Det blir sommerjobb. Blir altfor mye støv å holde på å pusse innendørs.
Så sånn går nå dagene. Ser ut som jeg blir helt alene i kveld. Gutten er på liggebesøk hos gudforeldre og datra ringte nettopp hjem og fikk tillatelse til å dra på overnatting til bestevenninna. Og mannen er til fjells, kommer ikke hjem før i morgen ettermiddag.
Burde nok brukt alenetiden til å dra på besøk eller kanskje en tur på byen. Men det blir nok heller en Jotunsk aften i andre etasje. Foresten, skal ikke bare male. Vi skulle steke biff i kveld, og det gjør jeg selv om jeg blir alene.

Her er altså utgangspunktet for maleprosjektet. Det var i utgangspunktet eldstemann sitt rom. Etter at han flyttet hjemmefra, så har vi hatt det. Nå har vi altså flyttet og datra skal få overta det.


3 kommentarer:

Lykkelita sa...

Det kommer til å bli fint!
Stå på - sett på god musikk og rock i vei, med malingskosten/rullen i hånda:) Litt rødvin i gøasset gjør nok susen også!!
Klem

Hanne-Marit sa...

Æi e littt enig i at det e gørr å pusse opp...men det e arti å se kor bra det blir når man e ferdig !! Trur det der blir supert,husk å oppdatere oss med bilder. Fortsatt god helg :)

Hanne-Marit

Vibeke alias Angelita sa...

Ser ut som det blir skikkelig fint når dere er ferdige. Det er gøy å pusse opp, syns jeg.